tankar som far!

Tankar som far i genom mitt huvud rätt ofta nu förtiden är.
Vem vet man att man kan lita på och inte?
Jag menar visst man kan vara en jätte bra polare med ena men andra sek vet man ej hur denna person är mot andra.
Jag tänker jag har vart med om mycket fast jag inte har den HÖGA åldern,
Jag har haft såkallade vänner som har påstått sig vara mina vänner fast när man ej är där så snackas de mega skit bakom ryggen på en och de gör dom ju bara för att DOM vill stå i centrum.
Visst jag kan erkänna i mina unga ålder när jag var se sådär 14-15 nå snacka man väl en hel del skit då,
men jag växte ifrån det insåg att de är ju fan mycket bättre att vara ärligare mot den som man är vän med och säga rakt ut vad man tycker och tänker om denna person än att gå å tissla å tassla bakom ryggen.
Det ger ju verkligen inget,
Visst sanningen kan svida nå så fruktansvärt man hej det går ju över,
bättre sanning än en kniv i ryggen.
Jag ser nu en av dom som står mig närmast hur denna person just blivit del aktig i sånna hära falska bakslag.
Varför inte bara TALA sanning och låta den personen vara om man nu inte tycker om den,
Varför gå och låsas vara bättre och tro att man får mer VÄNNER av att snacka så mycket skit.
Herregud är vi vuxna människor eller ligger vissa kvar på  fjortisstrecket?
jag menar visst man kan ogilla människor och det men hallå då behöver man ju inte ens försöka vara del aktig i dens liv igenom att spriga falska saker och så vidare.
TYCKER MAN EJ OM EN ANNAN MÄNNISKA ta bort den från sitt liv då och lev ditt egna så blir de mycket bättre.
Jag är så trött på sånna som säger att dom inte vill ha nått med varandra och göra men lik förbannat så är dom där och ska försöka bry sig och ställa till med elände.
Ta tag i era egna liv och se till att det funkar som de ska så ska ni se att ni mår så mycket bättre alla där ute.

Som Sagt jag säger inte att jag är nån ängel jag har med hundra procent snacka skit om folk men jag har fått upp ögona säkert med åldern med eller mognat sättet.
Jag tycker som sagt att det ger mer att säga till personen själv hur man tycker om saker och ting.
Inte gå å muttra och det för sig själv å sen gå å göra de till en lögn det ger fan inget.
Visst sen om man har en person som står en jätte nära att man sitter och bolla bollar med varandra är för mig en annan sak de betyder ej att man snackar skit,
Men kan bara fråga va denna person tycker om just denna sak och så vidare.
Jag har min mamma som jag kan bolla lite med, jag och mamma förstår varandra och hon kommer med goda råd när jag behöver och ser till att de slutar bra,
Tack vare min mamma och pappa såklart som har skapa mig till den jag är idag och de är jag grymt glad för.
Men sen bestämmer ju ej dock dom om jag ska vara den ärliga eller den oärliga.
Det bestämde ju jag själv och jag ansåg för nåra år sen att sanningen må svida men den är då såfan så mycket bättre än osanningen.




Jag vet egentligen inte vars jag ville komma med detta inlägg men de var skönt att få skriva av sig lite och tömma skallen :p ..




Idag har jag vart och köpt nya skor iaf, skitsnygga enligt mig och de är ju de enda som räknas :P ..



Nää nu ork jag int skriva mera men hoppas ni gillar dagens läsning.



Ciaooo //Sandra


Bilderna är tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0